חדשות

מרפאה חדשה במרכז הרפואי קפלן לייעוץ תרופתי בהתאמה אישית

הייעוץ מתאים במיוחד עבור מי שנוטלים כמה תרופות במקביל למניעת אינטראקציות בין-תרופתיות וכדי לבצע נטילה נכונה של התרופות

יעוץ תרופתי צילום: אילוסטרציה

במרכז הרפואי קפלן ברחובות נפתחה מרפאה חדשה לייעוץ תרופתי בהתאמה אישית. את המרפאה מנהלות שתי רופאות בכירות בתחומי הרפואה הפנימית ובפרמקולוגיה קלינית, ד"ר לידיה הרכבי, וד"ר רנטה שיכמנטר. הייעוץ וההדרכה ניתנים באופן פרטני לחולה ולמשפחתו בכל הקשור לשימוש נכון בתרופות, ליחסי הגומלין בין תרופות שנוטלים במקביל, תופעות הלוואי עקב התנגשות בין תרופות במיוחד אצל קשישים, מטופלים עם אי-ספיקה כלייתית או לבבית וחולים מורכבים אחרים.

מימין, ד"ר לידיה הרכב וד"ר רנטה שיכמנטר, מנהלות המרפאה לייעוץ תרופתי". "עלייה בשכיחות תופעות לוואי עקב התנגשות בין תרופות". צילום: דוברות "קפלן"

ד"ר הרכבי ציינה שקיימת נחיצות רבה במרפאה חדשה לשם ייעוץ תרופתי למבוגרים מעל גיל 18 הנוטלים מספר תרופות ומעוניינים במידע עליהן במטרה להתאים בין המחלה לטיפול הקבוע וכן כדי לבצע נטילה נכונה של התרופות. מחקרים, הדגישה, הוכיחו כי לצד העלייה בלקיחת מספר תרופות קבועות עולה במקביל כדי יותר מ-70% השכיחות לתופעות לוואי עקב התנגשות בין התרופות.

המרפאה גם נועדה לייעץ לאנשים המתקשים לאזן טיפולים בנוגדי קרישה ולכאלה המבקשים ייעוץ לגבי בטיחות של שילוב צמחי מרפא ותוספי תזונה לצד הטיפול התרופתי הקבוע.

ד"ר שיכמנטר הוסיפה: "הפונים למרפאה בפעם הראשונה יתבקשו להביא עימם רשימת אבחנות עדכנית מרופא המשפחה, תוצאות בדיקות רלוונטיות וכן להביא פיזית את כל התרופות הקבועות ותוספי התזונה שאותם הם נוטלים. השירות יינתן גם בעקבות קריאה או בקשה מרופאים במחלקות השונות, של רופא משפחה או על פי פנייה אישית של מטופלים. השירות החדש הוא מחוץ לסל וכרוך בתשלום".

נושאים קשורים:  המרכז הרפואי "קפלן",  ייעוץ תרופתי,  אינטראקציות בין תרופתיות,  תופעות לוואי,  נטילת תרופות,  חדשות,  ד"ר לידיה הרכבי,  ד"ר רנטה שיכמנטר
תגובות
אנונימי/ת
19.09.2019, 00:50

אין בקפלן רוקחים קליניים? נראה לי לחלוטין בסיסי להיעזר במיומנות ובמומחיות שלהם בדיוק התחומים האלו. יצא לי להכיר כמה וכמה דוקטורים ודוקטוריות לרוקחות קלינית ונראה לי פספוס אדיר של המערכת אם לא מנצלים ומטפחים כוח אדם כל כך איכותי.